malinharochnu

Alla inlägg under januari 2012

Av Malin - 26 januari 2012 10:14

Jäklar så less jag är på detta. Under de senaste tre veckorna har jag mer eller mindre varit dundersnuvig och haft hosta. Försökt jobba något pass därimellan men kan tänka mig att de förstört mer för tillfrisknandet än vad jag kunnat tro innan. Tur i oturen är väl att barnen varit jätte sjuka också med jämna mellanrum. Denna vecka har jag sovit, sett på tv och film med pojkarna och inte gjort något alls. Är trots detta fortsatt snorig, hostar nästan i hjäl mig nattetid och har ständig huvudvärk. Värk i lederna och att ta sig från soffan till köket upplevs som jobbigt. Detta är verkligen inte roligt, dock verkar det som var och varannan som är sjuk har en långdragen förkylning som mig..Men jag börjar fundera om det verkligen ska hålla på såhär länge. Har provat Sinova för bihålerna, tar kortisonnässpray just nu och druckit slut på all hostmedicin här hemma. 


Maken börjar tycka det är lagom trist att jag inte orkar göra någonting, barnen är rätt less. Tur Melwin är hängig så att han orkar inte bry sig. Det blir ju sådär lagom roligt när februarilönen kommer, eller så inte..Fy fasen. 


Jag bara hoppas att det ger sig och att det blir lite bättre, annars kanske man bör ringa hälsocentralen, men jag brukar dra mig in i det längsta inför att ringa, kanske beror det på att jag själv jobbar inom sjukvården. Eller vad kan de egentligen göra???


Jag hoppas jag snarast blir bättre och att jag orkar börja skriva lite här på bloggen, allt mitt fokus blir på att orka dagen och ta mig runt. 


Vi hörs, Malin

Av Malin - 16 januari 2012 20:56

Känns som om detta snorande aldrig tar slut. Är grymt less just nu. Har inte ens orkar skriva en mening på bloggen eftersom jag knappt orkat något den senaste tiden. Var hemma med Malte i slutet av förra veckan eftersom han var sjuk också. Trodde att vi skulle bli piggare men icke det. Har snart kört slut på all nässpray och idag köpte Micke Sinova, får prova att ta det några dagar för att se om det blir någon skillnad. Har inte kunnat andas genom näsan på över en vecka nu. Jag är desperat!! Har provat med koksaltlösning men det är bara allmänt otäckt. 


Tur jag har mina serier, just nu ser jag the good wife. Inget ögongodis direkt men det funkar. Får lite tidsfördriv i allafall. Min passion den senaste veckan, massor, massor med mumsig kall glass 


Nästa gång jag skriver är det bäst att denna förkylning är borta, annars!!!! 

Av Malin - 7 januari 2012 21:10

Denna vecka har det största problemet bestått av min hemska och onda visdomstand. Tre stycken är uppe och på plats men denna sista, verkar aldrig vilja komma upp mer än lite grann. Det värker och är alldeles illrött i munnen, halsen svider och kinden är bortdomnad. Usch ja, var tidigare hos tandläkaren och då tyckte de att vi skulle vänta med att dra den men jag börjar bli less på att ha såhär ont var eller var tredje månad när tanden försöker arbeta sig upp. Tur det finns värktabletter=). Har i allafall ägnat veckan åt att jobba och skotta snö. Denna eviga snö som bara fortsatt komma dag för dag, äntligen har det slutat och det gläds hela familjen åt. I går var vi tvunga att införskaffa en ny spade eftersom vi skottat sönder den förra. 


Granen är nu bortplockad och tomtarna är borta. Härligt nu går vi mot ljusare tider. 


I helgen är min lillebror Jocke och hans tjej från Uppsala här, tyvärr har jag jobbat så jag har knappt sett dem, men pojkarna har hunnit bygga tågbana och fått träffa världens bästa morbror. I morgon hoppas jag att jag hinner krama om honom och ge honom hans försenade födelsedagspresent innan de åker söderut igen. Trodde inte att jag skulle säga det är, men jag saknar brorsan min väldigt mycket. Var så mysigt när han bodde i Skellefteå och han kom hit med jämna mellanrum och busade med pojkarna.


Nu ska jag mysa i soffan med min älskade make och en stor skål popcorn med extra mycket salt. 

I morgon bitti har Melwin hockeyträning igen, så ingen sovmorgon här inte. Samt att det måste bakas bröd och kokas saft så vi har nog det vi gör även i morgon, som alla andra dagar. 


På återseende!!!

Av Malin - 1 januari 2012 00:59

Haft en underbar nyårsafton med mina nära och kära. Vilken tur att jag har så härlig familj, föräldrar och svärföräldrar, de betyder allt för mig. Avnjöt först en räk toast med avocado, sen plankstek och avslutningsvis chokladmoussetårta. Som vi ätit, magen är så stor så. Härligt men kvällen har gått alldeles för fort för min smak. Pojkarna har spelat Wii och dansat. Båda två kunde hålla sig vakna till tolvslaget, nytt rekord. Själv börjar man känna att ögonen går i kors eftersom jag jobbat förmiddag på bästa 6:an=). Och det var riktigt mycket att att göra. 


I morgon ska jag jobba hela dagen lång på mitt gamla jobb, känns riktigt roligt eftersom jag får träffa alla underbara brukare som jag tycker så mycket om, samt världens bästa Tobbe som också skulle jobba i morgon=). Kan tänka mig att dagen kommer att bli riktigt bra, kommer väl att vara lite trött på morgonen men det är det värt efter en sådan här fin kväll. 


Avslutningen på denna kväll blir annorlunda, jag såg en blond snygging komma gående upp för vår gård och det visade vara en gammal simmarkompis som jag saknat och inte träffat på allt för lång tid. En underbara människa som betytt mycket för mig, det är nästan så att man blir lite nostalgisk och tänker tillbaks på den tiden när vi var aktiva inom simningen. Så roligt jag hade och vilka människor jag umgicks med och hur mycket jag fick vara med om. Jag önskar alla det och jag hoppas mina barn kommer att få uppleva det .


God natt och god fortsättning. Tänka sig 2012. Bäst man kommer i håg det i morgon när man vaknar.


Puss!! 

Ovido - Quiz & Flashcards