malinharochnu

Av Malin - 14 mars 2014 17:04

Ännu en dag i paradiset går mot sitt slut. Idag har vi hyrt en taxi för en hel dag och åkt runt ön. Vi började i en liten fiskeby, där pojkarna blev fascinerande över alla olika fiskar, de fick även smaka nyfångade räkor. Vi besökte även en stor buddha-staty samt ett utkikstorn. Sen tittade vi på ett träd som sägs vara 500 år.

Vi besökte även ett vattenfall där man kunde bada. Pojkarna njöt för fullt och hoppade från klippor. De ville aldrig ge sig. Vi såg en del andra stränder, men vi tycker att vi bor bättre.

På eftermiddagen stannade vi vid en vacker viewpoint över än annan fiskeby på andra sidan ön. Vi fikade i denna by och pojkarna hade mycket att titta på. Mio fick en alldeles egen hängmatta att sova i under taxiresan. Så han sov väldigt mycket.

Barnen gav dagen 10 pluspoäng, väldigt nöjda killar. När vi kom tillbaks blev det ett aftondopp med de utvilade morföräldrarna.

Till middag provade Melle nuddelsoppa och Micke åt en red currysoppa, extremt spicy. Kyparen småskrattade när han kom in med currysoppan, men den gick ned ändå. Till efterrätt blev det bananasplit, mums.

Nu är även jag mindre snorig och alla andra mår bra. Dock längtar ingen av oss hem, det börjar ju närma sig. Men först en dag till i paradiset.

Puss och kram alla fina människor!!!

Av Malin - 12 mars 2014 17:21

Dagarna går allt fortare. Vi är som sagt på paradisön Koh Kood. Avskilt och total avkoppling, eller kanske inte direkt när man har tre barn. Underbar sandstrand och härligt turkosfärgat vatten som pasar utmärkt för snorkling. Massor av fiskar som passar för barnen när de snorklar i timtal.

Mio har haft en jobbig start här på ön med sitt livs första förkylning. Men han hållit sig på rummet i två dagar och mår i kväll mycket bättre. Så det känns skönt att mammas lillkille mår bättre, egentligen är det inte så konstigt att han blir sjuk eftersom alla vill gosa med honom,  nu är det jag som blivit snorig, men jag hoppas det ger sig.

Barnen har hittat lite kompisar och de tycker att detta ställe är toppen.

Micke vill bara poängtera att Mio nu inte gör annat än att säga pappa hela tiden. Mio har blivit en riktig pratkvarn.

Ha det bra allesammans.  Kram från ett underbart Thailand.

Av Malin - 8 mars 2014 04:49

Så har vi allesammans förutom kära maken provat fiskspa. Och som vi alla skrattade och tjöt av detta. Barnen ville aldrig kliva ur. Efteråt gick mina killar hem och jag samt mina föräldrar stannade kvar och tog en oljemassage. Pappa är mest fascinerad av att allt är så billigt här nere. I går var också dagen med stort D, jag tog en löptur med Micke, ute i 30-gradig värme, påhejad av thailändare rodde jag i mål, dock känns det som om bukomfånget ökat kraftigt.

Men till den största händelsen: Mio har börjat säga "mamma". Och inte bara en gång heller, utan typ så fort han blir lite grinig. Vi bor fint här på Kacha Resort, med två fina poolområden, och matmarknad rakt utanför hotellet där man kan köpa shakes, grillspett, vårrullar eller frukt väldigt billigt. Pappa tycker det är för billigt så han köper alltid dubbelt av allting.

Pojkarna har kommit in i vardagen och är lugna och snälla. Storkillarna utforskar omgivningarna medan minstingen övar på att krypa.

Ta hand om er alla där hemma!

Av Malin - 4 mars 2014 18:01

Hallå! Mycket har hänt sen sist och dagarna rusar fram. Men det viktigaste av allt min älskade Melle har kommit.
Men först hann vi med besök i Hua Hin stad där det blev en del shopping och McDonalds till Maltes stora förtjusan.  Lördagen badades det för fullt samt gymbesök.

Under söndagen tillbringade vi cirka 50 mil i taxi/buss. Där vi mötte Melle och mina kära föräldrar på Bangkoks flygplats. Vi satta oss i en taxi och påbörjade resan ned mot ön Koh Chang. När vi lämnade Bangkok sa chauffören att vi ej skulle hinna med sista färjan över, vi visste detta och hade tänkt sova en natt i färjelägret. När vi närmade oss fick chauffören höra att en färja var försenad.  Så de sista milen gick allt annat än långsamt, fy fasen, och så förstod han knappt engelska.  Vi hann, vi körde ombord allra sist. Vi hade inget bokat men chauffören körde oss till en billigt och fint hotell.

Under måndagen badades det för fullt och på eftermiddagen checkade vi in på Kacha Resort, ett ltet finare hotell som vi bokat hemifrån. På em tog vi alla ett härligt havsdopp, barnen letade snäckor och allt var frid och fröjd. Kvällen avslutades med thaimat och så handlade vi frukt och pannkakor.

I dag har vi lekt mest, dels i poolen med storkillarna, busat och åkt kana. I kväll har Melle shoppat souvenirer och så har vi bokat båt till nästa ö, men som tur är dröjer det några dagar.

Det känns underbart att hela familjen är samlad och jag får pussa lite extra på min Melwin.

På återseende!!

[Bild]

Av Malin - 27 februari 2014 17:42

Hej på er!
Ännu en dag i paradiset går mot sitt slut. I går afton var vi inne i Cha-am och besökte nattmarknaden. Extremt mycket thailändare och billig shopping. Vi mumsade på smarriga grillspett och nuddlar från olika stånd, provada lite thaländska delikatesser. Storkillen shoppade en t-shirt samt en förskräcklig blinkande sak som spelade gangam style.

I dag har vi solat och badat hela dagen, i sista åket för dagen ramlade Malte och skrapade upp armbågen, knä och värst av allt på kinden och näsan.

I kväll har jag tagit en oljemassage, kändes underbart eftersom jag har ordentlig träningsvärk fortfarande.

Vår lillkille har ägnat kvällen åt att ligga och träna kryppositioner. Dock är han inte alls intresserad av att träna på att sitta.

Imorgon påbörjar min största kille sin och mina föräldrars resa till Thailand.  Jag längtar så efter min älskling, men snart så.

Ha det bra allesammans.  Kramis

Av Malin - 25 februari 2014 16:40

Tre dagar har förflutit sen sist. Söndagen vill, jag helst glömma eftersom ryggen/höften totalstrejkade. Men efter en lång dag på rummet med alvedon och värmeplåster så var det mindre ont redan igår. Gårdagen ägnande vi oss till sedvanliga sysslor som att bada och äta på tok för mycket god thaimat.

Vår familj har fått ytterligare en badkille, lillen skiner upp som en sol när han får plaska runt.

Idag till storkillens förtjusan har vi tillbringat en heldag på vattenparken black mountain. Det åktes så mycket att skavsår uppkom. En härlig men tröttsam dag.

Väl tillbaks på hotellet har jag MALIN besökt gymmet. Dock tog det väl för denna världsvana gymbesökare ett antal minuter att försöka få igång crosstrainern. Men pga upprepande misslyckande valde jag löpmaskinen närmast maken och det blev ett eget personligt rekord, jämfört mina tidigare minuter på lassagymmet. Härligt och stort tack för att man har så snälla barn som nöjt tittar på sina svettiga föräldrar.

På återseende alla fina, kram!!

Av Malin - 22 februari 2014 17:12

Vi drog oss rätt länge imorse, då jet-laggen fortfarande sitter i. Kom ned till frukosten innan de stängde iallafall. Mina två herrar med sötsug (maken och mellansonen) fick sitt sötsug tillfredsställt då det fanns wienerbröd, muffins och andra bakverk till frukost. Det fanns i princip hur mycket som helst att välja på. Tyvärr vågar jag fortfarande inte ge mig på varken bacon eller ägg, då jag fortfarande är lite rädd efter gallproblemen.

Lite panikslaget vände vi uppe i rummet på våning 18, för att hämta badkläder o dyl, och var övertygade att det inte skulle finnas en enda solstol kvar. Men vi blev rätt chockade när vi kom ned och fann jättemånga lediga. Det var rätt många asiater  på hotellet och de var spårlöst försvunna nere vid poolen. Istället var det mest bara svenska, finska och engelska barnfamiljer. Thailändarna kom istället sen vid 5-snåret då solen var på väg ned. De var nog inte lika soltörstande som oss bleka skandinaver.

Mellansonen trivdes som fisken i vattnet. Efter lite sedvanligt tjatande på att mamma och pappa skulle åka med i vattenrutchbanan klarade han sig för det mesta själv, givetvis under uppsikt.

På eftermiddagen blev det lågvatten i havet, så då kunde man ta sig ett dopp där och svalka av sig, samt samla snäckor på stranden. Efter lite snacks på balkongen och en riktig god middag somnade mellankillen i princip på restaurangen. Man märker vad en dag med sol och bad kan ta på krafterna.

Ursäkta kepsvalet på den första bilden ;-)

På återseende!

Av Malin - 21 februari 2014 18:10

Efter flera timmars resande har vi kommit fram till vårt första stopp, Cha-am. Pojkarna har skött sig exemplariskt. På flyget från Frankfurt fick Mio en egen bebissäng. Han ammade någon gång, men resten av resan sov han. Hunnit mumsa på lite god Thaimat. Men nu kallar sängen så att vi år oss upp imorgon. Då får vi utforska detta ställe mera. Kram på er där hemma!