malinharochnu

Av Malin - 28 september 2011 15:15

Var näst intill omöjligt att få upp pojkarna till frukosten, inklusive maken. Men tillslut då åt alla med god aptit av den ljuvliga frukosten. Sen blev det bad och fotografering under vattnet med Melles nya kamera.

Hunnit åka flodtaxi och spenderat några timmar i olika köpcentrum. Avslutade med att köpa olika sorters grillspett som vi åt i en park med en närliggande damm. Vi åt i lugn och ro och plötsligt känns det som om det flyger upp ett litet läskigt, krälande , äckligt djur rakt mot mig, jag hoppar raskt upp på fötterna.  Men tur man har barn med bra ögon. Mamma lilla det är ju bara skalman

Vi som är vana att boka bussresor och annat bara sådär, blev förvånade i afton eftersom det ej fanns någon researgentur öppen. Så vi kommer oss inte väg i morgon bitti mer än så vet vi inte. Vi får ta morgondagen som den kommer.

Av Malin - 27 september 2011 16:52

Framme i Bangkok, efter en skaplig resa må jag säga. Flygresan var lite laddad till en början med efter mat, film och saga så somnade barnen tillslut. Grannen framför Malte var väl hyfsat less på Malte eftersom pojken ej kunde sitta hela still efter middagen/just innan sova. Men jag menar egentligen hur många barn kan sitta helt stilla under 12 timmars flygning?? Inte mina iallafall. Det är väl bara normalt. Melwin var som ett ljus=).

Vi landade i morse 05.07, hyfsat FRÄSCH . Vi åkte till barnens förtjusning pendeltåg och sen svävartåg, de njut. Vi kom till hotellet redan 08.00 men egentligen var incheckningen vid 14 men vi hade tur, fick ett stort fint rum direkt. Barnen kastade snabbt ut väskorna på golvet och gjorde sig hemmastada, hittade badkläder och kastade sig i poolen. Moln, runt 27 grader, skön start.

Sovit och tagit igen oss efter bad, sen blev det Thaimat till middag samt underbara glassar på Swendsen. Hos oss är klockan 22.00 och det fattas några timmars sömn för oss, så god natt!

Av Malin - 25 september 2011 20:58

Tiden rinner i väg, vi åker i morgon, jippi eller kanske på tisdag kan jag skriva jippi. Eftersom att flyga är en riktig pers för mig. Barnen längtar men jag själv tycker det är bland det värsta som finns, speciellt starten. Så morgondagen blir en lång sådan för mig. Vi landar på tisdag morgon i Bangkok  Då börjar vår ledighet.

För er som är intresserade är vårt hus i princip övergivit, vi har forslat saker till mina föräldrar i helgen. Så huset eller i allafall det som finns nedanför golven är redo för en make over!

Vi har även hunnit spekulera och titta på en ny kamin i helgen, det lutar åt en Contura 556. Med härliga sidofönster.

Nu är det bara att försöka komma överens om ett boende vår första och andra natt i Bangkok, för jag tror att vi hoppar över Hua Hin, det får bli en annan gång. Barnens önskemål, fin pool. Nästa gång jag besöker denna sida blir i Thailand!!!!!!

På återseende!

Av Malin - 24 september 2011 22:17

Lördagsfenomenet, ja kanske även fredagsfenomen.

Men varför jag menar verkligen VARFÖR kan jag inte sluta äta ur godispåsen förrän den är helt slut?

Av Malin - 24 september 2011 19:51

Lördag kväll redan. För er som inte vet om det, åker min familj till Thailand på måndag 14.30 från Arlanda. Jag  borde vara överladdad och taggad som jag vanligtvist är när vi skall ut och resa. Eftersom att resa är det bästa jag vet

Varför jag är allmänt konstig är att vårt hus som vi snart bott i tre år har typ tusen problem.

• Bland annat för hög fuktighet på hela plattan
  • En skorsten som läker och tar in vatten
  • Kamin som är brandfarlig och har fått eldningsförbud
  • Ingen som vill hjälpa oss eller har tid
  • samt att allt detta skall betalas av oss

Förutom detta så kanske ni alla förstår att vi har ordentligt med stress eftersom vi åker på semester i drygt två månader. PÅ MÅNDAG!!! Inget är riktigt bestämt eller planerat. Men vi har i allafall ägnat veckan åt att tömma huset. Vi har endast vår dubbelsäng och TV kvar nu plus lite i köksskåpen. Detta får vi ta hand om under morgondagen.

Av Malin - 23 september 2011 23:39

Jaha, har egentligen ingen aning om hur detta fungerar. Men nu har jag i allafall kommit så här långt så det är väl bara att försöka lära sig.

Har tillbringat denna fredagskväll men att fundera ut ett passande bloggnamn. Först tog det cirka 30 minuter innan jag kunde välja blogg sida och ytterligare två timmar innan jag kunde komma på mitt första bloggnamn. Upptaget! 20 minuter senare kom jag på nästa, även det upptaget. Och så har det fortsatt. Kan väl tillägga att jag varken har fantasi eller är tillräckligt påhittig för att komma på något bra namn. Men nu kör vi i allafall.