malinharochnu

Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Malin - 3 oktober 2011 15:42

Första helgen i Thailand förbi och som vi har njutit. Vädret har varit riktigt bra, någon kortare regnskur annars har det varit uppehåll och däremellan strålande sol. 


Själv insåg jag redan i fredags att det var dags att ta tag i det här med dykningen inför kommande resa till Australien eftersom ja jag har ju faktist dykcertifikat open water och advanced open water. Men man kanske inser att det var ett tag sen man hade sina glansdagar inom dykningen eftersom jag var nyss fyllda 12 och 15 när jag tog det senare. Självklart har jag dykt efter det men inte i lika stor omfattning. Så maken min eller min bättre halva tyckte det borde sitta på sin plats med ett "Tune-up" dyk och detta genomförde jag i fredags. Dykinstruktören frågade när jag senast dök, så jag svarade lite avvaktande för ett litet tag sen, det kändes väl rätt onödigt att berätta hur många ÅR det egentligen var sen. 


       


Så i dag var det så dags för dyk vid Sails rock, jag åkte ut med ett gäng entuastiska dykinstruktörer vars stora intresse var att försöka röka så många cigaretter som möjligt och så vi några rara människor från olika delar av världen som skulle dyka, några mer framåt än andra, själv höll jag mig på säkert avstånd och svarade inte på frågor om min dykning när de andra jämförde hur mycket de dykt. Konstigt mig att vara tyst :). Väl i vattnet, kände jag mig FRI, det var lika underbart som jag minns det. MAGISKT! Skönt att det sitter kvar!


I eftermiddag har vi badat i poolen och pojkarna har haft simhopp med poäng utdelning. Ätit alldeles för mycket som vanligt, förrätt, 4 rätter thaimat samt shake som dryck och lite icecoffe för cirka 140 kronor.


Vi blir kvar på Koh Phangan tre nätter till, vi gillar verkligen denna lugna och fridfulla Ö!


    


Snart på återseende!!!! 

Ovido - Quiz & Flashcards