malinharochnu

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Malin - 9 oktober 2011 15:07

Dessa dagar har vi inte gjort annat än latat oss i solen och gått mellan vår egna lilla pool och hotellets. Helt enkelt njutit av semestern. Samt ätit en massa god thaimat och druckit shakes med olika goda smaker.


 


I går gick vi en promenad till en närliggande 20 meter hög Buddha staty som var guldfärgad. Melwin hade flera frågor om munkarna och deras religion. Vi tittade även på några Buddha statyer som stod i vattnet.


 


Vi har ju gjort några resor nu och man förundras alltid över hur enkelt de lever här nere och hur lyckliga de verkar vara och hur nära familjerna står varandra. Jag menar inte heller att jag vill byta, jag bara inser hur lyckligt lottad jag är som får tillbringa nästan 2 och 1/2 månad med mina älskade grabbar. Utan det vardagliga som stör oss.


 


På återseende !!!

Snart bär det ju av till Australien, gissa om det ska bli spännande =)


Ovido - Quiz & Flashcards