malinharochnu

Alla inlägg den 29 november 2011

Av Malin - 29 november 2011 14:32

Hej alla


Poängterar, inte länge kvar nu tills verkligheten tar vid. 


De resterande fyra nätter på Koh Chang flöt snabbt förbi och vi har haft det verkligen lugnt och skönt. Melwin och Malte lekte och busade med flera härliga barn från Sverige. Melwin hittade speciellt en kille som han lekte jätte bra med och de hade så roligt tillsammans, pojken kom och knackade på hos oss när han skulle åka och ville ha Melwins telefonnummer så att han kunde ringa, hur söt som helst. 


 


Malte har lekte de flesta dagarna med en fyraåring från Sigtuna och de har lekt dagarna i ända och de har haft så roligt tillsammans. I går började killen gråta häftigt och jag tänkte vad har Malte gjort? Då sa Viktor jag vill inte att Malte ska lämna mig, hur gulligt som helst. Han hade även en lillasyster som var sju månader som jag fick gosa med och gå runt och bära. Gissa om jag blev sugen=), dock inte maken. 


 


I går åkte vi med speedboat över till den lilla ön Koh Mak, ön har några få resort, några minimart och några olika snorklingsbåtar. Väldigt lugnt och stilla. Det mest negativa är alla dessa mygg, småknot, ja alla kryp innebär för min del bara avsky. Eftersom jag under hela resan blivit biten både här och där, det kliar, varar och svider till och från. Vad har jag som ingen annan har???? Eftersom resten av familjen klarat sig bra. 


 


Men annars lite bett ska jag väl klara av för att få vara på denna fantastiska lilla ö, 45 minuter med speedbåt från Koh Chang. Under eftermiddagen i går  var  barnen nöjda och lekte med varandra. Byggde sandslott och broar, snorklade och såg många fiskar. Vi åt middag bestående av 6 olika rätter samt efterrätt så familjen M x 4 blev riktigt mätta. Eller om sanningen ska fram jag och Micke blev rätt mätta eftersom barnen hade fullt upp med att leka med två blonda killar i restaurangen. 


I dag har vi badat och barnen har fortsatt bygga sandslott nedanför vår beachbungalow. Under eftermiddagen vandrade vi över till den andra sidan ön där de finns kanske sex eller sju restauranger. Vi badade och såg den stranden, mumsade på thaiamat. Väl tillbaks somnade pojkarna snabbt efter den långa promenaden. Nu ska jag och Micke njuta av varandras sällskap som omväxling (utan barnen). 


Läst att det snöat där hemma, frågan är väl om det ligger kvar något när vi landar??? Barnen börjar så smått längta hem, speciellt till mormors och farmors samt vår tjocka katt Blixten. 


Puss och Kram Malin

Ovido - Quiz & Flashcards