malinharochnu

Direktlänk till inlägg 30 september 2011

Härliga, lugna Koh Phangan

Av Malin - 30 september 2011 10:26

Efter 16 timmar i olika transportmedel är så vi äntligen här på Koh Phangan, det första pojkarna sa, vi är hemma! Och det här är vårt riktiga Thailand. 


Resan ner gick bra, nattbuss som skumpade hit och dit så jag har lite lätt nackspärr. Jag blev inte ens åksjuk, tackar mina psykologiska åksjukearmband för detta. 


Vi slängde oss snabbt i det underbara vattnet och snorklade hela familjen, killarna var riktigt duktiga. Underbart turkost vatten. Vi badade även i den varma poolen trots att regnet öste ner. Så nu tar vi igen oss och titta på Kung Fu Pandan 2. Det lät nog bli en tidig kväll efter lite Thaimat. 


Hoppas ni alla har det bra där hemma, kan inte alls påstå att jag längtar hem ett dugg. Inte än i allafall!!

 
 
Ingen bild

Mamma och sofia från jobbet

1 oktober 2011 19:44

Jag har inte kunnat ta mig in, men ikväll på jobbet hjälper Sofia mig och jag har läst vad du har skrivit. Det är roligt att höra att resan har gått bra och att pojkarna är friska. Nu har jag lärt mig, så nu kan jag höra av mig. Hälsningar mamma och Sofia

Malin

3 oktober 2011 15:39

Underbara rara mamma, det låter bra att du fått lära dig så att du får följa vår underbara resa...Vi har det verkligen super bra. Jag hoppas bara att du kan ha på datorn och logga in på skype när du är hemma så att vi får prata med dig online. Saknar dig mamsen =) Puss och Kram Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 14 mars 2014 17:04

Ännu en dag i paradiset går mot sitt slut. Idag har vi hyrt en taxi för en hel dag och åkt runt ön. Vi började i en liten fiskeby, där pojkarna blev fascinerande över alla olika fiskar, de fick även smaka nyfångade räkor. Vi besökte även en stor budd...

Av Malin - 12 mars 2014 17:21

Dagarna går allt fortare. Vi är som sagt på paradisön Koh Kood. Avskilt och total avkoppling, eller kanske inte direkt när man har tre barn. Underbar sandstrand och härligt turkosfärgat vatten som pasar utmärkt för snorkling. Massor av fiskar som pas...

Av Malin - 8 mars 2014 04:49

Så har vi allesammans förutom kära maken provat fiskspa. Och som vi alla skrattade och tjöt av detta. Barnen ville aldrig kliva ur. Efteråt gick mina killar hem och jag samt mina föräldrar stannade kvar och tog en oljemassage. Pappa är mest fascinera...

Av Malin - 4 mars 2014 18:01

Hallå! Mycket har hänt sen sist och dagarna rusar fram. Men det viktigaste av allt min älskade Melle har kommit. Men först hann vi med besök i Hua Hin stad där det blev en del shopping och McDonalds till Maltes stora förtjusan.  Lördagen badades de...

Av Malin - 27 februari 2014 17:42

Hej på er! Ännu en dag i paradiset går mot sitt slut. I går afton var vi inne i Cha-am och besökte nattmarknaden. Extremt mycket thailändare och billig shopping. Vi mumsade på smarriga grillspett och nuddlar från olika stånd, provada lite thaländska...

Ovido - Quiz & Flashcards