malinharochnu

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Nambucca Heads, hitta det på en karta om ni kan...

Av Malin - 16 oktober 2011 14:03

Tänk, vi är verkligen här nu. Bodde första natten längs King's Cross, pålästa som vi är, eller trodde oss vara. Visade det sig att det var ju Sydneys största partygata. Så lördagskväll som det var festades det vilt, även på det " billiga" hotellet vi bodde på var partyt i gång. Hotellet som vi bodde i Thailand med egen pool kostade mindre än hälften så mycket och då ingick även frukost.


Det bästa började när vi skulle hämta ut bilen, jag med mitt nyinskaffade internationella körkort, behövde inte ens visa det och sen när jag frågade uthyrningskillen hur man kör med automatlåda, samt om han hade några bra tips när man ska köra på vänster sida.  Killen visste varken utan och innan han funderade nog över om han skulle våga hyra ut bilen åt mig =). 


Jag började hur som helst köra, eller jag startade bilen och stod stilla i 10 minuter och funderade hur jag skulle påbörja körningen ut från Sydney. Blinkade fint ut, trodde jag men då startade ju vindrutetorkaren =). Men tillslut så och det gick, var endast 10 cm från att köra på en vinglig cyklist samt att Micke fick lätt frispel när jag genade i en korsning, men det gick.


Tur att inte mamma eller pappa ser mig samt min faster de skulle genast påminna sig om en enligt dem väldigt farlig bilupplevelse i Paris. Själv tycker jag att de överdriver lite lagom=)


Vi har hunnit göra av med en massa pengar, gud vad allt kostar, det är ju Norgepriser på allt här. Nåja, men är väl lite skadad efter två veckor i Thailand innan. Vi köpte tre pizzor och två drickor för 335 kronor. Men vi njöt av dem, eller i allafall nästan två stycken, vid havet =). För de var riktigt stora. Kall pizza till frukost då? Känns som om Australien kommer att hjälp till att öka bukomfånget lite extra, för mig iallafall. Eftersom det även blev hamburgare till lunch, det kan inte fortsätta. Man längtar redan till den underbara Thaimaten.


   


Barnen har varit hur snälla som helst både i flyget hit och i bilen, riktiga änglar. Malte och Melle är hur nöjda som helst eftersom de hittade massor av julgodis när vi var i ett köpcentrum i dag. Vi bor alltså på motellet Nambucca Heads, och i morgon fortsätter vår resa norrut!!


På återseende snart igen!!!


Kramar Malin

 
 
Ingen bild

martha sundbom

16 oktober 2011 14:47

Jisses vilka hiskla upplevelser ni är med om.Här hemma har vi kanonväder o har fått en hink svamp av Hasse som jag ska rensa,kramar i massor

Malin

18 oktober 2011 12:39

Vi har det verkligen super bra och njuter av varandra, skönt att höra att ni haft bra väder där hemma, svamp så mumsigt =). Ha det bra Martha, kramar malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 14 mars 2014 17:04

Ännu en dag i paradiset går mot sitt slut. Idag har vi hyrt en taxi för en hel dag och åkt runt ön. Vi började i en liten fiskeby, där pojkarna blev fascinerande över alla olika fiskar, de fick även smaka nyfångade räkor. Vi besökte även en stor budd...

Av Malin - 12 mars 2014 17:21

Dagarna går allt fortare. Vi är som sagt på paradisön Koh Kood. Avskilt och total avkoppling, eller kanske inte direkt när man har tre barn. Underbar sandstrand och härligt turkosfärgat vatten som pasar utmärkt för snorkling. Massor av fiskar som pas...

Av Malin - 8 mars 2014 04:49

Så har vi allesammans förutom kära maken provat fiskspa. Och som vi alla skrattade och tjöt av detta. Barnen ville aldrig kliva ur. Efteråt gick mina killar hem och jag samt mina föräldrar stannade kvar och tog en oljemassage. Pappa är mest fascinera...

Av Malin - 4 mars 2014 18:01

Hallå! Mycket har hänt sen sist och dagarna rusar fram. Men det viktigaste av allt min älskade Melle har kommit. Men först hann vi med besök i Hua Hin stad där det blev en del shopping och McDonalds till Maltes stora förtjusan.  Lördagen badades de...

Av Malin - 27 februari 2014 17:42

Hej på er! Ännu en dag i paradiset går mot sitt slut. I går afton var vi inne i Cha-am och besökte nattmarknaden. Extremt mycket thailändare och billig shopping. Vi mumsade på smarriga grillspett och nuddlar från olika stånd, provada lite thaländska...

Ovido - Quiz & Flashcards