malinharochnu

Direktlänk till inlägg 2 november 2011

Great Ocean Road

Av Malin - 2 november 2011 07:36

Under lördagen när vi kom till Melbourne var det strålande sol. Vi tillbringade några timmar med shopping, vi besökte bland annat Queen Victoria Market. En riktigt stor marknad inne i Melbourne, passade på att shoppa lite billiga souvenirer. Sen besökte med Melbourne museum och Tutankamon utställning, riktigt fastinerande.

Vi besökte en vacker park där barnen lekte och sprang av sig, bodde i utkanten av Melbourne på ett hyfsat motell. Söndagen var vädret mycket sämre, riktigt kallt, första dagen vi hade på oss långbyxor och våra långärmade tröjor fick vi leta fram. Vi åkte till ett innebad där de hade en 75 meters bassäng, en liten "lekpool" och en rutschbana. Pojkarna var nöjda, badade och busade några timmar. På eftermiddagen hittade vi oss till en camping 7 mil söder om Melbourne, staden heter Geelong. Riktigt fint, vi åt grillat kött och sallad i vårt egna kök. Barnen hittade en fin lekpark och studsmatta, Melwin hittade snabbt ett gäng grabbar att leka med, men det är fortfarande jobbigt med språket.

I dag har vi kört längs med Great Ocean Road, vackra stränder och klippor. Med flera klippformationer ute i havet. Micke trodde att vi alla skulle få en underbar dag, men ack ack så fel han hade. Eftersom vägen visade sig vara en serpentin väg, och då menar jag i princip hela tiden. Inte så roligt för mig satt med mina åkesjukeband och hade tagit medicin, men trots detta var det bara att hålla i kräkpåsen i ett fast grepp hela tiden. Huva ligen vad illa jag mådde, även barnen reagerade när vägen var som värst. Vi stannade i allafall vid några vackra platser och på den sista lagade vi mat. Lagade mat var väl att ta i, vi stekte nuggets och kokade grönsaker. Nu har vi hittat ett fint motell och nu några timmars sömn innan morgondagens äventyr. Som för min del gärna får tillbringas utanför bilen=).

Fortsatt kallt i dag, vi fryser som hundar, undra hur det ska bli när vi kommer hem. Ser att ni där hemma, verkar ha det riktigt fint!!