malinharochnu

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Inte lika roligt

Av Malin - 23 november 2011 02:22

Tänka sig om två veckor sitter jag hemma i Skellefteå igen. Som tiden har sprungit i väg de senaste dagarna här på Koh Chang. 


Klart jag längtar hem lite gran, till alla nära och kära, men det övriga känns inte alls så roligt. Eftersom vårt hus är en enda stor byggarbetsplats och att vi har ungefär 100 saker att fixa med huset, samt att vi måste välja rätt och bra golv det första som vi gör när vi kommer hem så att de kan lägga in det.


Frågan är ens om vi kommer att ha allt klart innan jul?? Julpynt det får bli nästa år det. Som tur är ställer mina älskade föräldrar upp så att vi kan bo hos dem i dagar/veckor tills man kan bo i ens eget. 


Det känns trist eftersom när man varit borta så här länge den man vanligtvist längtar mest till är ens eget hus och säng och nu får man inte ens bo där. 


Annars känns det rätt surt med alla pengar som skall ut för renoveringen, eftersom man nu spenderat massor med pengar på resan känns det tungt att minst lika mycket ska ut direkt man kommer hem. Men allt löser sig. 


Lite tungt att tänka på allt detta klockan sju på morgonen. Pojkarna sover och jag sitter och lyssnar på våra ryska grannar som inte vet hur man ska sänka rösten så här på morgonen. 


Jag vet också att det bara är att njuta de sista dagarna innan verkligheten tar vid. Tur vi har våra föräldrar, tur vi har varandra och tur att vi har haft dessa underbara veckor bara vi fyra tillsammans.


Vi ses, kramar från en något morgontrött Malin

 
 
Ingen bild

Camilla Andreassen

23 november 2011 09:34

Hej Malin!
Verkar som ni haft en underbar resa!
Koh chang är verkligen en favoritö för mig, min pappas hus ligger inte så långt därifrån, I Ban Phe mitt emot Koh Samet!
Hoppas resten av resan blir lika härlig!
Camilla

Malin

23 november 2011 15:55

Vi är verkligen mer än nöjda med Koh Chang, stränderna, maten, människorna, vädret!! Härligt att ha en pappa som har hus i Thailand=) Det vore något=)

 
Ingen bild

martha sundbom

23 november 2011 10:54

Förstår dina tankar,men ni har haft en underbar semester och har varandra o hälsan så allt löser sej,kramar i massor

Malin

23 november 2011 15:46

Jag vet Martha =), jag var bara lite morgon gnällig. Det finns ju många positiva saker med att komma hem också =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 14 mars 2014 17:04

Ännu en dag i paradiset går mot sitt slut. Idag har vi hyrt en taxi för en hel dag och åkt runt ön. Vi började i en liten fiskeby, där pojkarna blev fascinerande över alla olika fiskar, de fick även smaka nyfångade räkor. Vi besökte även en stor budd...

Av Malin - 12 mars 2014 17:21

Dagarna går allt fortare. Vi är som sagt på paradisön Koh Kood. Avskilt och total avkoppling, eller kanske inte direkt när man har tre barn. Underbar sandstrand och härligt turkosfärgat vatten som pasar utmärkt för snorkling. Massor av fiskar som pas...

Av Malin - 8 mars 2014 04:49

Så har vi allesammans förutom kära maken provat fiskspa. Och som vi alla skrattade och tjöt av detta. Barnen ville aldrig kliva ur. Efteråt gick mina killar hem och jag samt mina föräldrar stannade kvar och tog en oljemassage. Pappa är mest fascinera...

Av Malin - 4 mars 2014 18:01

Hallå! Mycket har hänt sen sist och dagarna rusar fram. Men det viktigaste av allt min älskade Melle har kommit. Men först hann vi med besök i Hua Hin stad där det blev en del shopping och McDonalds till Maltes stora förtjusan.  Lördagen badades de...

Av Malin - 27 februari 2014 17:42

Hej på er! Ännu en dag i paradiset går mot sitt slut. I går afton var vi inne i Cha-am och besökte nattmarknaden. Extremt mycket thailändare och billig shopping. Vi mumsade på smarriga grillspett och nuddlar från olika stånd, provada lite thaländska...

Ovido - Quiz & Flashcards