malinharochnu

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Malin - 7 december 2011 20:57

Hemma i Skellefteå igen efter vår underbara resa. Hemresan gick bara bra, pojkarna sovde nästan hela flygresan hem till Sverige. Så på Arlanda var de pigga och pratade glatt med alla människor eftersom de tyckte det var så konstigt att alla pratade svenska. De tittade helt fascinerat på det tunna islager som låg på vägen och när de spolade av flygplanen. När vi sen gick in för landningen i Skellefteå och de såg den nykomna snön som låg över stan. De blev överlyckliga och pratade glatt om vad de skulle hitta på. 


Älskade pappa kom och hämtade oss och vi for hem till pappa och mamma där vi nu ska bo tills huset vårt är klart. Jag gick sen hem till vårt hus för att leta fram kläder och skor för det är ju lite svalare här än i Thailand. Hann även städa och fixa ordning Maltes rum. På eftermiddagen var vi på Beijer och valde golv, äntligen. Det blir parkett golv i en matt ek färg. Vi väntar nu på att byggfirman skall lägga in golvet, fixa lister och ställa tillbaks hela köket samt starta i gång detta fläktsystem. Sen kan vi flytta hem. Katten lever och har ökat kraftigt i bukomfång, likt mig. Han var så himla söt, katten ville inte att jag skulle lämna hans sida.


Sovit 12 timmar i natt i mitt gamla flickrum. Kändes rätt mysigt att vakna och äta frukost med mamma och pappa=). I dag har jag fortsätt städat och tvättat i huset. Vi var även tvungna att köpa skor åt Melwin eftersom hans gamla var på tok för små. I morgon ska Melwin få gå på förksolan det känns skönt att vardagen tar vid!!!


Vi hörs!!

Ovido - Quiz & Flashcards