malinharochnu

Alla inlägg den 23 december 2011

Av Malin - 23 december 2011 23:03

Önskelistan i år är ganska enkel den lyder som följande:

1. Pengar

2. Pengar

3. Pengar


Månad 12 och inte bara de sedvanliga utgifterna för mat och julklappar utan allt som vi har gjort på detta hus. Alla tror att vi ska eller borde få det på någon försäkring. Men det finns ingen som täcker för denna yttre påverkan. Tyvärr en massa kryphål hit och dit. Så jag hoppas att vi får några kronor i morgon. 


Sen är det den eviga frågan med om man någonsin skall få ett jobb inom landstinget eller om man ska röra på sig. Så svårt, för jag älskar verkligen att jobba på lassa, trivs jätte bra på alla avdelningar jag är på. Lär mig nya saker varje dag och får träffa så många fantastiska människor. Men hur länge ska man orka springvikariera??? Vad är rimligt? Och nu med alla dessa sparkrav. Ja inte är det alltid lika roligt. Jag känner att jag låter allmänt negativ i afton men jag har ju en tendens att överdriva. Det brukar i allfall min älskade bror och mamma tycka. 


Jag hoppas att jag i morgon bitti vaknar med ett stort leende på läpparna tillsammans med mina killar. Det bästa jag har och det bästa som finns. Man är lyckligt lottad=)


Nä ni, nu ska jag ge mig. Så ni får lite lugn och ro. 

God natt och på återseende!!!

Av Malin - 23 december 2011 22:52

Trots att det är julafton om cirka en timme har den vanliga, riktiga julglädjen ej infunnit sig. Varför vet jag inte, kanske beror det på att vi bara varit hemma ett tag, kanske beror det på att tiden sen vi kommit hem mest handlat om städning och uppackning och inte om att dricka glögg och tända ljus. Kanske beror det på att jag redan fått världens bästa present. Två och en halv månad ensam med mina killar Melwin, Malte och Mikael. Ja inte vet jag, men snart är den här. 


Vi har två snoriga killar så där lagom till julafton, en trött malin och en skäggig, långhårig man. Hur ska det bli ordning på oss i morgon? Vi ska vara hos svärmor i år, känns skönt att slippa det mesta, men en del rutiner som är heliga för mig, ruckas. Det gör mig lite ledsen och det gör så att jag inte riktigt kan slappna av och njuta. Ja jag vet att jag låter som ett barn, ett tjurigt barn därtill som vill ha det på mitt sätt=).


Malte som fortfarande tror på tomten, la sig snällt i sängen med tron på att tomten kommer genom skorstenen i natt. Malte trodde att tomten skulle ha det lätt att komma in till oss eftersom vår skorsten och kamin är alldeles ny, och den har inte hunnit bli så sotig än. Smarta barn man har=)


Jag tror att jag ska sova innan huvudet börjar fundera ännu mer och ögonen börjar gå i kors.


I morgon är en ny dag och inte vilken som helst. I morgon hoppas jag att den riktiga julstämningen infunnit sig. 


Så god jul om det är någon som läser mitt pladder och på återseende,

Ovido - Quiz & Flashcards